Kuulumisia Kouvolan Suunnistajien Areenalta, mutta mikä onkaan kouvo?
Areena nousee hyvää vauhtia. Tavaraliikennettä on melkoisesti ja rakenteita päästiin jo pystyttämään tänään. Soratiet ja kenttä kasteltiin suolavedellä. Pahin pölyuhka lienee vältetty. Kisaportilla saatta kohta parveilla kouvo-perhe. Kilpailukartat odottavat jossakin vartioidussa paikassa saumatuissa karttapusseissa ja emitit karkasivat ratamestareilta laumoittain metsään. (viittaan FB-päivitykseen).
Vuohijärven kyläkauppa tulee myymään jäätelöä Areenalle. Hellepäivän odotuksissa kauppias Sari Kalso tuumaili, että mitenkähän kauan heidän normikokoisen pakastearkun sisältö riittääkään. Tosin jäätelöä ei kannattane kenenkään ostaa aamulla varastoon😊
Kilpailun aikana on saatavilla taksipalveluja. Vuohijärveläisyritys Taksipalvelut Lehto , 0405570447, avaa nonstop-linjan kisaportin ja Vuohijärven keskustan välille kahdella 7-8 henkilön autolla. Auto liikkuu, kun useampi henkilö on kyydissä. Hinta 2 €/suunta/henkilö.
Ravintola Kojamon terassi on siis helposti saavutettavissa. Ravintola on auki lauantaina klo 10-24.
Niin, se kouvo. Näin google-aikaan pienellä mediakritiikillä varustautuen saa netistä vastauksia vaikka mihin. Googlatessa ihan alkuun tullee tällainen selitys vastaan: “Kouvo, metsän kouvo, on vanha nimitys karhusta. Karhulla on lähes kolmesataa kutsumanimeä suomen kielessä, joten varmasti nykyään monet nimet karhusta tuntuvat oudoilta. Netistä löytyy vanhoja karhunimiä runsaasti.”
Tässä kuvakertomus Areenan valmisteluista.

Kisaportti nousee sähköurakoitsija Matti Espon Hiabilla. Vasemmalla tilannetta jännittää toinen portin tekijöistä Areenan rakennuspäällikkö Pekka Äijö. Toinen tämän yhden puukuution vieneen portin tekijöistä on Risto Penttinen Ripa Palveluista Korialta.

Langatonta sähköä? Niin varmaan, koska Kymenlaakson Sähkön sähkölinja on satojen metrien päässä ja tästä irtoaa TV:n tarvitsema “voimavirta”.

Maalisuoralla WRE:n maalikoroke on vielä orpona. Pölyävälle kentälle ehdittiin jo tehdä pölynsidonta.

Ratamestari rauhallisena. Marko Uotila etsi metsään karanneet emitit ja vei ne paikoilleen. Stora Enson teltta emit-tarkastajille on harjakorkeudessa.

Jari Pylvänäinen aidan vihreämmällä puolella. Tähän syntyy palkintokoroke.