Etusivu Foorumit Kilpailutoiminta VENLAT / JUKOLA 2016 Vastaa aiheeseen: VENLAT / JUKOLA 2016

Anssi
Vieras

Terve kaikille 🙂

Mun mielestä kaikille olisi parempi ja tasapuolisempaa, jos myös kaikki muut joukkueet kuin 1. ja 2. nimettäisiin 30.5 mennessä. Tämä muille joukkueille varattu 13.6 jää aivan liian myöhäiseksi ja helposti käy niin, että mikäli poisjääntejä, loukkaantumisia yms. tulee niin nimeämiset valuvat jälleen viimeiseen päivään. Viime vuonna mm. miesten 3. joukkuetta järkkäiltiin sähköposteilla ja puhelimitse vielä venlojen viestin aikaan.

Jos joku joukkue (viimeinen) 30.5 mennessä jää vajaaksi niin siinä jää 2-3 vkoa hyvää aikaa hommata puuttuvat jäsenet. Eli nimettäisiin kaikki Jukolaan ja venloihin ilmoittautuneet miehet ja naiset joukkueisiin mukaan 30.5 mennessä.

Mikäli käy niin, että miesten tai naisten viimeisiin joukkueisiin on siinä vaiheessa lukumäärällisesti esim. 4 jäsentä, hommataan 3 jäsentä lisää seuraavan 2-3 vkon aikana. Ei varmasti ole vaikeaa, koska Kouvolan iltarasteilla käy keskimäärin 200-300 suunnistajaa joka kerta.

Muutenkin 4kpl ilmoitettuja miesjoukkueita kuulostaa todella vähäiseltä, että Kouvolan miesjoukkueita on ilmoitettu vain 4 alustavasti. KS:n kokoisella seuralla luulisi olevan pistää Jukolan joukkueita 7-10kpl, etenkin kun Jukola on hyvin lähellä. Ja naisiinkin 5-7kpl helposti.

Mun idea on, että kaikki ilmoittautuneet niin naisissa kuin miehissä hyväksytään mukaan. Ja sen jälkeen mikäli joku joukkue jää vajaaksi, hommataan puuttuvat jäsenet omasta iltarastiporukasta (viimeistään Jukolan pankista). Plus ehkä 1-2 varamiestä/-naista niin miehiin kuin naisiin. Ja nekin niistä, joille ei ole itse ehdottoman välttämätöntä päästä juoksemaan.

Jukola on kuitenkin vuoden tärkein suunnistustapahtuma. Ja tärkeä jokavuotinen kokemus myös niille, jotka eivät muuten kilpaile.

PS: Voin myös tarpeen vaatiessa itse rekrytoida suunnistajia niin omista iltarastiporukoista kuin tarvittaessa muualtakin.

T: Anssi